Przepisami trzeba się dzielić
| < Kwiecień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Blog niesponsorowany! Proszę nie wysyłać mi ofert umieszczenia reklam na blogu. Nie jestem nimi zainteresowana :-)

upl@gazeta.pl
sobota, 22 marca 2014

Mam nadzieję, że to ostatnie zimowe ciasto - teraz czekam na pierwsze owoce wiosny :-)

Stary, ale bardo łatwy przepis na idealne ciasto ucierane.

  Ciasto pachnie cytrusowo i jest wilgotne. Dodatkową zaletą są kawałki mandarynek w środku.

ciasto z mandarynkamiciasto z mandarynkamiciasto z mandarynkamiciasto z mandarynkami

sobota, 15 marca 2014

soba

porcja ugotowanego gryczanego makaronu soba - przepłukanego i ostudzonego

plastry cieniutko startej rzodkiewki - właściwie powinna być rzodkiew japońska pokrojona w cienkie paski

cienko starta marchew - ale nie na plastry tylko paski julienne

cienko starty na paski ogórek

kiszona japońska rzepa pokrojona w cienkie plastry

drobno siekany szczypiorek

Sos:

2 łyżeczki oleju sezamowego

łyżka octu ryżowego

łyżka sosu sojowego

łyżeczka miodu

+ sporo nasion białego sezamu

Makaron przerzuciłam do sporej miski. Dodałam warzywa i polałam całość sosem. Posypałam sezamem i wymieszałam. Odstawiłam na 15 minut.

I to wszystko! Makaron gryczany jest bardzo sycący, ale lekkostrawny.

Z 125 gram wyszła mi dwuosobowa porcja makaronu. Ja użyłam prawdziwego japońskiego - jest drogi, ale warto.

sobota, 01 marca 2014

Spaghettini dla 4 osób 

puszka pomidorów - bez skóry

2-3 ząbki czosnku siekane

pół łyżeczki peperoncino - albo więcej, albo mniej

puszka tuńczyka

kilka czarnych oliwek i trochę siekanej pietruszki

oliwa

sól i pieprz

Na niedużej patelni rozgrzałam oliwę. Usmażyłam na niej czosnek. Nie wolno go spalić, o co niezwykle łatwo. Dodałam puszkę pomidorów (w sezonie warto użyć świeżych) i peperoncino - wymieszałam i doprowadziłam do wrzenia, a następnie dusiłam na bardzo małym ogniu aż wyparowała część płynu a sos zgęstniał. Dodałam soli i pieprzu. Wymieszałam, a następnie dodałam tuńczyka, ale nie wymieszałam dokładnie, by nie powstałą rybna breja. Całość podgrzałam, ale trzeba uważać, żeby nie przypalić.

Spaghettini ugotowałam wg instrukcji na opakowaniu.

Włożyłam makaron na talerz, na to sos z tuńczykiem.

Dodałam oliwki i posypałam pietruszką.

Genialne danie.

czwartek, 27 lutego 2014

To bardzo proste danie do którego potrzebne będzie twarde tofu, oliwa albo olej do smażenia, sos Teriyaki , trochę sosu sojowego i czarnego, prażonego sezamu.

 Tofu pokroiłam na spore kostki i smażyłam na oliwie na patelni - co jakiś czas podlewając niewielką ilością sosu Teriyaki oraz sosu sojowego. Tofu musi się zrumienić.

To wszystko. Pyszne, szybkie danie - można je posypać siekaną dymką. Będzie jeszcze lepsze.

Smazone tofu w sosie Teriyaki

środa, 26 lutego 2014

Do zrobienia francuskiego omleta nie trzeba specjalnej patelni ani specjalnych narzędzi. Wystarczy spora miska, średnia patelnia, dwa jajka i trzepaczka albo zwykły widelec i odrobina soli. Oczywiście kilka kropel oleju do smażenia.

Jajka ze szczyptą soli roztrzepałam mocno widelcem w misce - tak by na powierzchni pojawiła się piana.

Można dodać dwie łyżki mleka, można dodać jedną albo nawet dwie łyżki maki, ale wcale nie trzeba.

Na rozgrzany na patelni olej wylałam masę jajeczną i smażyłam aż na wierzchu zostanie odrobina nieściętego jajka.

Można spróbować podrzucić omlet, odwracając go - tak by nieściętą częścią wylądował na patelni. Powodzenia :-) Mnie się nie udało. Ani razu. Używam łopatki. Podsmażam omlet tylko chwilę, żeby jajko się ścięło. I to wszystko. Przełożyłam na talerz i gotowe.

omlet francuski

omlet francuski

środa, 12 lutego 2014

Smak dzieciństwa, a na dodatek (ponoć) śniadanie idealne i absolutnie zdrowe:

bircher muesli

bircher muesli

płatki owsiane - górskie - filiżanka

gęsty jogurt naturalny - 2-3 filiżanki

mleko 1 filiżanka

jabłko tarte

miód

orzechy - niekoniecznie

rodzynki - niekoniecznie

Płatki zalałam mlekiem, wymieszałam i odstawiłam na 30 minut. W wersji ortodoksyjnej namacza się płatki całą noc w mleku i jogurcie.

Do namoczonych płatków dodałam jogurtu i dokładnie wymieszałam. Dodałam startego jabłka i do smaku orzechów oraz rodzynek. Wymieszałam. Gdyby było za mało słodkie/smaczne można polać miodem. Zamiast jabłka można też użyć twardej gruszki, albo dać pół no pół.

A zamiast mleka można użyć soku z jabłek.

Smacznego.